Escola de Pastors de Catalunya

Projecte Grípia: Foment del relleu generacional

Vols conèixer projectes de gent jove al medi rural? Has pensat de tornar al camp? mira la “Revuelta al Campo”

laginebreda

Estem d’enhorabona, neix la web “La Revuelta al Campo” de l’organització Mundubat, Plataforma Rural i la Revista Soberanía Alimentaria. Un espai que té com a objetiu donar a conèixer experiències de persones que tornen al camp per treballar de pagesos aplicant uns models molt determinats. Una nova bocanada d’aire fresquíssim que ens inspira i ens fa veure que som cada cop més! Us linquem un dels vídeos. En aquest cas del nostre amic Dirk Madriles de la Ginebreda a Castellterçol. Desitgem que us hi passegeu una bona estona! https://larevueltaalcampo.wordpress.com/…/08/la-ginebreda-2/

Aquest projecte està inspirat per “Future Farmers in the Spotlight” una iniciativa de dos joves doctorats d’Holanda que han viatjat arreu d’Europa per trobar casos exemplars de persones joves que tornen al camp. L’any passat ens van venir a visitar i també van anar a entrevista al Xevi Crosas, exalumne de l’escola i el seu projecte del “Serradet de Barneres” que fan conjuntament amb el Sergi i la Maria.

Us passem el text de presentació d’un dels seus promotors, en Gustavo Duch: “¿Quieres conocer iniciativas de gente joven en el medio rural? ¿Has pensado en la vuelta al campo como una opción o medio de vida? ¿Crees que nuestra sociedad debe volver a pensar en y desde los pequeños pueblos? Desde el pasado viernes 9 de enero, está abierta la web www.larevueltaalcampo.wordpress.com, un proyecto de la organización Mundubat, construido en el marco de la Plataforma Rural y elaborado por la Revista Soberanía Alimentaria, Biodiversidad y Culturas.

Cuando en el Estado español la actividad agraria y la población en los núcleos rurales ha ido decreciendo alarmantemente, las organizaciones y colectivos que participamos en este proyecto pensamos que es fundamental dar a conocer la existencia de un movimiento de personas, mayoritariamente jóvenes que quieren, junto a quienes permanecen en los pueblos y persisten en su vida campesina, ser parte de la necesaria revitalización de las zonas rurales y apoyar un nuevo tejido económico desde el mundo rural, desde lo campesino.

Es una re-vuelta al campo, es que el campo vuelva a todas y todos nosotros. Esta página web es un pequeño aporte en esa dirección. En ella se muestran algunas experiencias que pueden servir de inspiración para nuevos proyectos y para generar redes transformadoras. Es el momento de darles protagonismo.

No comments yet»

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: